Eventyret bak turtøyet med livstidsgaranti

Outdoor Research tilbyr klær og utstyr som passer til turer under alle forhold. Merket er kjent for sin unike livstidsgaranti, noe svært få tilbyr. Hos Outdoor Research handler alt om kvalitet og gode naturopplevelser – uansett vær og vind. 
En god turvenn gjør det ekstra hyggelig. Ikke lett å vite hvem som er mest glad - sannsynligvis begge.
En herlig følelsen av å være en en del av en gjeng som elsker å være ute og utforske naturen.
En varm, vind- og vanntett dunjakke utviklet for ekstreme forhold, og med mange tekniske detaljer.
Gallery image
En god turvenn gjør det ekstra hyggelig. Ikke lett å vite hvem som er mest glad - sannsynligvis begge.
Gallery image
Den herlige følelsen av å være en en del av gjengen, som elsker å dra på tur og utforske naturen.
Gallery image
En varm, vind- og vanntett dunjakke utviklet for ekstreme forhold, og med mange tekniske detaljer.

Den dramatiske vendingen

Historien om Outdoor Research (OR) starter med Ron Gregg, en eventyrlysten forsker, som elsker naturen og alt den har å by på. I 1981 er han ute på en isbre i Denali (Alaska), sammen med sin partner. I månedsvis har Ron planlagt det som skal bli en perfekt rute, som også innebærer 100 kilometer på ski.

Knapt halvveis får turen en brå og dramatisk vending – utstyret svikter. Rons partner må derfor forlate isbreen med lufttransport på grunn av ødelagte gamasjer. Alene igjen står Ron.

Dedikasjonen til naturen

Sta som han er nekter Ron å bli med i helikopteret. I to uker går han videre alene, grubler på hva som har skjedd og finner til slutt ut hvordan han kan fikse utstyrsproblemet. Fra den dagen dedikerer han livet til sin lidenskap for eventyr og naturen. Han går aldri tilbake til sin gamle jobb. Og slik startet Outdoor Research, slik vi kjenner det i dag.

Historien om Ron er kjernen i merket Outdoor Research. Hans lidenskap bygger på at livet er et eventyr, og at det beste utstyret gjør livet morsommere. Selv døde han i naturen i en snøskredulykke.

Ved Outdoor Research har vi bygget et selskap fra en følelse – trangen til å komme seg ut. Det driver oss. Vi elsker å finne frem til bedre løsninger på de utfordringene naturen byr på.

- ANSATTE I OUTDOOR RESEARCH

Fellesskap og trangen til å komme seg ut

Fra Outdoor Researchs hovedkontor i Seattle lever Rons engasjement videre gjennom de ansatte. Dette er en gjeng naturelskere, som med stor lidenskap forteller om jobben de gjør:

«Ved Outdoor Research har vi bygget et selskap fra en følelse – trangen til å komme seg ut. Det driver oss. Vi elsker å finne frem til bedre løsninger på de utfordringene naturen byr på. Men vi er mer enn bare utstyret vi lager. Vi er en del av et fellesskap – mennesker som elsker å utforske og utfolde seg i naturen. I vår verden handler det ikke om å jage helter. Det handler om å være på en reise. Det er ikke hvor ofte vi kommer oss ut som har størst betydning, men trangen til å være ute – på søken.»

Ingenting er overlatt til tilfeldighetene

Hos Outdoor Research er høy kvalitet og testing av hver minste detalj den røde tråden i det de gjør. Det kan være alt fra kvaliteten på glidelåsen til det vannavstøtende materiale, eller utformingen av hetta. Livstidsgarantien heter Infinite Guarantee, og innebærer at hvis et produkt ikke skulle oppfylle kravene, så erstatter Outdoor Research dette. Garantien omfatter ikke selvforskyldte skader, eller feil bruk.

I et marked med overflod av varer, vil folk generelt bli mette av å kjøpe, og heller ønske produkter med lengre levetid og sterkere miljøperspektiv.

- HILDE HUSE, AGROL

Agrol samarbeider med Scantrade

Agrol har valgt å samarbeide med Scantrade om en nettbutikk hvor Agrols brukere kan kjøpe sport- og fritidstøy fra anerkjente leverandører. Produktene fra Outdoor Research er et merke i nettbutikken.

– I Agrol er vi opptatt av bærekraft og fornøyde brukere. Derfor er vi spesielt glade for at Outdoor Research har en så tydelig filosofi på livstidskvalitet. I et marked med overflod av varer, vil folk generelt bli mette av å kjøpe, og heller ønske produkter med lengre levetid og sterkere miljøperspektiv, sier Hilde Huse, marked- og kommunikasjonssjef i Agrol.