Polestar har blitt populær i Norge
Polestar 2 har gjort inntrykk på det norske folk, fra å vinne både Årets Bil og Folkets Favoritt i 2020, til nå å ha levert godt over 12 000 elbiler. Det viser at Polestar har truffet en etterspørsel i markedet.
Det er ikke uten grunn at Polestar har blitt så populær. Med sitt skandinaviske design og fokus på bærekraft kom Polestar inn som et friskt pust – og utfordret på mange måter bransjen.
Satser mot klimanøytral bil
Polestar har satt seg som mål, gjennom sitt Polestar 0-prosjekt, å produsere en helt klimanøytral bil innen 2030. Denne skal leveres til kunden med et karbonfotavtrykk på null.
Dette skal man få til gjennom blant annet nyskapende og resirkulerbart design, batterier med gjenvinnbar livssyklus, resirkulerte materialer og fornybar energi gjennom hele leverandørkjeden.
Selskapet har også fokusert på å kutte utslipp løpende i eksisterende modeller. De relative utslippene per Polestar 2, er redusert med 13 prosent siden lanseringsversjonen i 2020.
Kjøreegenskaper
Med sine kjøreegenskaper, design og nytteegenskaper har Polestar 2 også vist seg å være en bil som passer oss i Norge svært bra.
Med firehjulstrekk som drar nytte av en tilnærmet 50/50 vektfordeling tar bilen seg frem nærmest hvor det skulle være. Kombinert med motorer som yter over 400 hk, vil 1500 kg på hengerfestet og 75 kg taklast nesten ikke merkes.
Sikkerhet
Som et søstermerke til Volvo har Polestar 2 et sikkerhetssystem som bl.a. innebærer: sikkerhetshjelp, standard level ADAS som virker kollisjonsdempende og formildende ved bremsing og styring, kjørefeltassistent, parkeringsassisten foran og bak, tilkoblet sikkerhet, med mer.