Ofte stilte spørsmål

Agricard

Hvordan søker jeg om Agricard?

Søknadskjema finner du tilgjengelig som innlogget på agrol.no.

Her finner du spørsmål og svar om Agricard

Alle spørsmål og svar knyttet til Agricard og ulike temaer knyttet til kredittkortet, finner du på agricard.no.

Bil

Hvordan får jeg Agrol-rabatt på bilkjøp?

Logg inn på agrol.no med din e-post og passord. Gå til fordelen «Bil», velg deretter det bilmerket du skal kjøpe. Trykk på «Send meg bilkjøpsbekreftelse» og fyll inn nødvendig informasjon. Bilkjøpsbekreftelsen får du tilsendt på e-post, og den inneholder en unik kupongkode som din forhandler skal registrere.

Er det tilstrekkelig å oppgi min Agrol-tilknytning til bilforhandler for å få Agrol-rabatt?

Nei, du må opprette en bilkjøpsbekreftelse på agrol.no. Bilkjøpsbekreftelse inneholder en unik kupongkode som din forhandler skal registrere.

Hvor lenge må jeg ha vært medlem for å kunne kjøpe bil?

Er du medlem i Norges Bondelag, NBK, NBU eller et skogeierlag, må du ha vært medlem i minst 12 måneder før du kan kjøpe bil med Agrol-rabatt. For ansatte i bedrifter tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke, medlemmer i Felleskjøpet Agri og Felleskjøpet Rogaland & Agder, gjelder egne regler. For mer informasjon, se Betingelser for kjøp av bil med Agrol-rabatt.

Hvor mange biler kan jeg kjøpe med Agrol-rabatt?

Du kan benytte Agrol-rabatt på inntil 2 biler innenfor ett år fra første kjøpsdato.

Kan andre i husstanden kjøpe bil med Agrol-rabatt, selv om de ikke er medlem/ansatt?

Samboer/partner kan stå registrert som medeier på bilen, men personen med tilknytning til Agrol må stå som hovedeier.

Brukerkonto på agrol.no

Hvordan får jeg endret min e-postadresse på agrol.no?

Det er ikke mulig å endre e-postadressen på «Min side». Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no, eller tlf. 22 17 47 74, dersom du skal endre din e-postadresse.

Hvorfor har jeg fått en e-post fra Agrol om årlig verifisering av brukerkonto?

Hvert år gjennomfører Agrol en brukersjekk av alle registrerte brukerkontoer på agrol.no. Dette gjøres for å bekrefte at medlemskapet i din medlemsorganisasjon er aktivt, eller å bekrefte at du fortsatt er ansatt i landbruksbedriften. Agrol sender i den forbindelse en e-post til deg med informasjon om at du må logge inn på agrol.no innen 30 dager. Dersom du ikke gjør dette, vil din brukerkonto bli slettet i systemet og du må registrere deg på nytt.

Jeg forsøker å verifisere min brukerkonto, men har glemt passord og får heller ikke tilsendt lenke for å tilbakestille passord. Hva kan jeg gjøre?

Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no, eller tlf. 22 17 47 74. Din brukerkonto vil aktiveres manuelt.

Jeg skal snart gå av med pensjon i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke og ønsker å beholde Agrol-fordelene. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no og legg ved dokumentasjon på at du vil gå av med pensjon. Du vil deretter få tilgang til agrol.no med din private e-postadresse.
Hvis du har et Agricard Ansatt-kort, kan du beholde dette kortet som pensjonist.

Mobil og data

Hvordan bestiller jeg et mobilabonnement med Agrol-avtalen med Telenor?

Logg inn på Agrol.no med din e-post og passord. Sørg for at ditt organisasjonsnummer er registrert på «Min side», hvis ikke vil du ikke få tilgang til Telenor-avtalen. Gå til fordelen “Mobil og data”, velg deretter “Mobilabonnement” og trykk på «Til Telenor Agrol nettbutikk». I nettbutikken kan du bestille Agrol-abonnement til de telefonnummer som bedriften er juridisk eier av. Husk at det kun er juridisk eier som kan bestille på vegne av bedriften.

Hvordan får jeg tilgang til Telenor Agrol nettbutikk?

Logg inn på Agrol.no med din e-post og passord. Sørg for at ditt organisasjonsnummer er registrert på «Min side», hvis ikke vil du ikke få tilgang til Telenor-avtalen. Gå til fordelen “Mobil og data”, velg deretter “Mobilabonnement” og trykk på «Til Telenor Agrol nettbutikk».

Jeg er ansatt i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke. Kan jeg benytte meg av Agrol-avtalen med Telenor?

Nei, du må være medlem i en godkjent medlemsorganisasjon og ha et eget organisasjonsnummer for å kunne benytte avtalen med Telenor. Dersom du ønsker et privatabonnement til deg selv, eller familiemedlemmer, kan du benytte deg av Agrol-avtalen med Talkmore.

Kan jeg opprette Agrol-abonnement hos Telenor selv om jeg ikke har et organisasjonsnummer? 

Nei, det tilbys kun bedriftsabonnement gjennom avtalen med Telenor og man må ha et eget organisasjonsnummer. Dersom du ikke har et organisasjonsnummer, kan du benytte deg av Agrol-avtalen med Talkmore.

Tilknytning til Agrol

Hvordan blir jeg medlem i Agrol?

Agrol er et fordelsprogram og har ingen egne medlemmer. Dersom du ønsker å bruke Agrol-avtalene, kan du melde deg inn i en av følgende organisasjoner:

Norges Bondelag

Felleskjøpet Agri
Felleskjøpet Rogaland Agder
Norges Bygdekvinnelag
Norges Bygdeungdomslag
Skogeiersamvirkene tilknyttet Norges Skogeierforbund

Alle ansatte i Norsk Landbrukssamvirke kan også benytte seg av Agrol-avtalene. Dette gjør man ved å registrere seg på agrol.no med en e-postsadresse med et godkjent domene.

Hvordan får jeg et medlemsbevis fra Agrol?

Agrol har ingen egne medlemmer og du har derfor ikke et medlemsbevis.

Noen av våre leverandører krever bevis på din Agrol-tilknytning. Du kan enten fremvise Agricard eller “Agrol-beviset”, som du finner innlogget på agrol.no under “Min side”.

Noen av avtalene krever at du betaler med Agricard for å få rabatt. Se mer informasjon under fordelen Agricard.

Kjøp av bil med Agrol-rabatt krever egen dokumentasjon, i form av en bilkjøpsbekreftelse. Se mer informasjon under fordelen Bil.

Jeg har tidligere jobbet i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke. Kan jeg fortsatt bruke Agrol-avtalene?

Nei. Dersom du har sluttet, har du ikke lenger rett til å benytte deg av Agrol-avtalene. Du kan kun bruke avtalene så lenge du er ansatt.

Ønsker du fortsatt å ha tilgang til Agrol-avtalene etter at du har sluttet i en landbruksbedrift, kan du for eksempel melde deg inn i Norges Bondelag som personlig medlem.

Jeg var ansatt i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke og har gått av med pensjon. Har jeg fortsatt rett til å bruke Agrol-avtalene?

Pensjonister med siste arbeidsplass i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke, kan registrere seg som brukere på agrol.no. Slik tar du avtalene i bruk:

  1. Kontakt din tidligere arbeidsgiver og be om dokumentasjon på avgått pensjon i selskapet.
  2. Send dokumentasjonen til post@agrol.no.
  3. Agrol registrerer din e-postadresse og sender deg informasjon om innlogging.
Har jeg et produsentnummer selv om jeg ikke er produsent?

Ja, de fleste medlemmer har det. Ved spørsmål, kontakt Produsentregisteret på e-post: post@landbruketsdataflyt.no eller på telefonnummer 22 05 47 30.

Agricard

Hvordan søker jeg om Agricard?

Søknadskjema finner du her, tilgjengelig som innlogget på agrol.no.

Her finner du spørsmål og svar om Agricard

Alle spørsmål og svar knyttet til Agricard og ulike temaer knyttet til kredittkortet, finner du på agricard.no.

Bil

Hvordan får jeg Agrol-rabatt på bilkjøp?

Logg inn på agrol.no med din e-post og passord. Gå til fordelen «Bil», velg deretter det bilmerket du skal kjøpe. Trykk på «Send meg bilkjøpsbekreftelse» og fyll inn nødvendig informasjon. Bilkjøpsbekreftelsen får du tilsendt på e-post, og den inneholder en unik kupongkode som din forhandler skal registrere.

Er det tilstrekkelig å oppgi min Agrol-tilknytning til bilforhandler for å få Agrol-rabatt?

Nei, du må opprette en bilkjøpsbekreftelse på agrol.no. Bilkjøpsbekreftelse inneholder en unik kupongkode som din forhandler skal registrere.

Hvor lenge må jeg ha vært medlem for å kunne kjøpe bil?

Er du medlem i Norges Bondelag, NBK, NBU eller et skogeierlag, må du ha vært medlem i minst 12 måneder før du kan kjøpe bil med Agrol-rabatt. For ansatte i bedrifter tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke, medlemmer i Felleskjøpet Agri og Felleskjøpet Rogaland & Agder, gjelder egne regler. For mer informasjon, se Betingelser for kjøp av bil med Agrol-rabatt.

Hvor mange biler kan jeg kjøpe med Agrol-rabatt?

Du kan benytte Agrol-rabatt på inntil 2 biler innenfor ett år fra første kjøpsdato.

Kan andre i husstanden kjøpe bil med Agrol-rabatt, selv om de ikke er medlem/ansatt?

Samboer/partner kan stå registrert som medeier på bilen, men personen med tilknytning til Agrol må stå som hovedeier.

Brukerkonto på agrol.no

Hvordan får jeg endret min e-postadresse på agrol.no?

Det er ikke mulig å endre e-postadressen på «Min side». Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no, eller tlf. 22 17 47 74, dersom du skal endre din e-postadresse.

Hvorfor har jeg fått en e-post fra Agrol om årlig verifisering av brukerkonto?

Hvert år gjennomfører Agrol en brukersjekk av alle registrerte brukerkontoer på agrol.no. Dette gjøres for å bekrefte at medlemskapet i din medlemsorganisasjon er aktivt, eller å bekrefte at du fortsatt er ansatt i landbruksbedriften.
Agrol sender i den forbindelse en e-post til deg med informasjon om at du må logge inn på agrol.no innen 30 dager. Dersom du ikke gjør dette, vil din brukerkonto bli slettet i systemet og du må registrere deg på nytt.

Jeg forsøker å verifisere min brukerkonto, men har glemt passord og får heller ikke tilsendt lenke for å tilbakestille passord. Hva kan jeg gjøre?

Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no, eller tlf. 22 17 47 74. Din brukerkonto vil aktiveres manuelt.

Jeg skal snart gå av med pensjon i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke og ønsker å beholde Agrol-fordelene. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med Agrol på e-post: post@agrol.no og legg ved dokumentasjon på at du vil gå av med pensjon. Du vil deretter få tilgang til agrol.no med din private e-postadresse.
Hvis du har et Agricard Ansatt-kort, kan du beholde dette kortet som pensjonist.

Mobil og data

Hvordan bestiller jeg et mobilabonnement med Agrol-avtalen med Telenor?

Logg inn på Agrol.no med din e-post og passord. Sørg for at ditt organisasjonsnummer er registrert på «Min side», hvis ikke vil du ikke få tilgang til Telenor-avtalen. Gå til fordelen “Mobil og data”, velg deretter “Mobilabonnement” og trykk på «Til Telenor Agrol nettbutikk». I nettbutikken kan du bestille Agrol-abonnement til de telefonnummer som bedriften er juridisk eier av. Husk at det kun er juridisk eier som kan bestille på vegne av bedriften.

Hvordan får jeg tilgang til Telenor Agrol nettbutikk?

Logg inn på Agrol.no med din e-post og passord. Sørg for at ditt organisasjonsnummer er registrert på «Min side», hvis ikke vil du ikke få tilgang til Telenor-avtalen. Gå til fordelen “Mobil og data”, velg deretter “Mobilabonnement” og trykk på «Til Telenor Agrol nettbutikk».

Jeg er ansatt i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke. Kan jeg benytte meg av Agrol-avtalen med Telenor?

Nei, du må være medlem i en godkjent medlemsorganisasjon og ha et eget organisasjonsnummer for å kunne benytte avtalen med Telenor. Dersom du ønsker et privatabonnement til deg selv, eller familiemedlemmer, kan du benytte deg av Agrol-avtalen med Talkmore.

Kan jeg opprette Agrol-abonnement hos Telenor selv om jeg ikke har et organisasjonsnummer? 

Nei, det tilbys kun bedriftsabonnement gjennom avtalen med Telenor og man må ha et eget organisasjonsnummer. Dersom du ikke har et organisasjonsnummer, kan du benytte deg av Agrol-avtalen med Talkmore.

Tilknytning til Agrol

Hvordan blir jeg medlem i Agrol?

Agrol er et fordelsprogram og har ingen egne medlemmer. Dersom du ønsker å bruke Agrol-avtalene, kan du melde deg inn i en av følgende organisasjoner:

Norges Bondelag

Felleskjøpet Agri
Felleskjøpet Rogaland Agder
Norges Bygdekvinnelag
Norges Bygdeungdomslag
Skogeiersamvirkene tilknyttet Norges Skogeierforbund

Alle ansatte i Norsk Landbrukssamvirke kan også benytte seg av Agrol-avtalene. Dette gjør man ved å registrere seg på agrol.no med en e-postsadresse med et godkjent domene.

Hvordan får jeg et medlemsbevis fra Agrol?

Agrol har ingen egne medlemmer og du har derfor ikke et medlemsbevis.

Noen av våre leverandører krever bevis på din Agrol-tilknytning. Du kan enten fremvise Agricard eller “Agrol-beviset”, som du finner innlogget på agrol.no under “Min side”.

Noen av avtalene krever at du betaler med Agricard for å få rabatt. Se mer informasjon under fordelen Agricard.

Kjøp av bil med Agrol-rabatt krever egen dokumentasjon, i form av en bilkjøpsbekreftelse. Se mer informasjon under fordelen Bil.

Jeg har tidligere jobbet i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke. Kan jeg fortsatt bruke Agrol-avtalene?

Nei. Dersom du har sluttet, har du ikke lenger rett til å benytte deg av Agrol-avtalene. Du kan kun bruke avtalene så lenge du er ansatt.

Ønsker du fortsatt å ha tilgang til Agrol-avtalene etter at du har sluttet i en landbruksbedrift, kan du for eksempel melde deg inn i Norges Bondelag som personlig medlem.

Jeg var ansatt i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke og har gått av med pensjon. Har jeg fortsatt rett til å bruke Agrol-avtalene?

Pensjonister med siste arbeidsplass i en bedrift tilknyttet Norsk Landbrukssamvirke, kan registrere seg som brukere på agrol.no. Slik tar du avtalene i bruk:

  1. Kontakt din tidligere arbeidsgiver og be om dokumentasjon på avgått pensjon i selskapet.
  2. Send dokumentasjonen til post@agrol.no.
  3. Agrol registrerer din e-postadresse og sender deg informasjon om innlogging.
Har jeg et produsentnummer selv om jeg ikke er produsent?

Ja, de fleste medlemmer har det. Ved spørsmål, kontakt Produsentregisteret på e-post: post@landbruketsdataflyt.no eller på telefonnummer 22 05 47 30.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig opplevelse av agrol.no. Dette kan innebære analyse, tilpasning av innhold, annonser og videreutvikling av våre tjenester. Ved å klikke "Godta" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.
Les mer